20 praktických tipov pre remote pracovníkov, vďaka ktorým dosiahnete rovnováhu aj produktivitu

Ilustračné fotoIlustračné foto

Remote práca, prípadne home office sa v posledných rokoch stali bežným zvykom, ktorý si obľúbili mnohí zamestnanci. Takéto zamestnanie si ale vyžaduje sebadisciplínu, inak bude vaša motivácia a produktivita rýchlo upadať. To môže spôsobiť, že budete pracovať viac, ako by ste chceli a z vášho života sa vytratí rovnováha. A to iste nechcete.

Remote práca a home office sa na prvý pohľad môžu zdať ako to isté, avšak sú medzi nimi isté rozdiely. Pri home office väčšinou pracujete len z domu a ide o krátkodobé riešenie, prípadne len možnosť takého pracovania párkrát do týždňa. K dispozícii by ste mali byť počas bežnej pracovnej doby.

Na druhej strane remote práca znamená možnosť pracovať odkiaľkoľvek, nie nutne z domu. Tento spôsob často uprednostňujú digitálni nomádi a freelanceri. Nie ste viazaní pracovnou dobou a pracujete vtedy, keď vám to vyhovuje. 

Nezáleží na tom, či pracujete remote alebo z domu – aby ste si udržali produktivitu, mali by ste dodržiavať určité pravidlá. Máme pre vás 20 praktických tipov, ktoré určite oceníte. Keď ich zaradíte do svojho života, budete pracovať efektívnejšie, zvýši sa vaša produktivita a zachováte si rovnováhu medzi osobným a pracovným životom. 

20 praktických tipov pre Galéria fotiek (2)

  1. Pravidelné prestávky sú základ. Urobte si dostatok času na obed a pár minútovú pauzu si dajte aj medzi jednotlivými úlohami. 
  2. Nevynechávajte jedlá len preto, že musíte niečo dokončiť. Pravidelné porcie sú dôležité. 
  3. Snažte sa vstávať v rovnaký čas a venovať sa práci vo vymedzené obdobie Nebudete tak mať pocit, že robíte celý deň. 
  4. Doprajte si dostatok čerstvého vzduchu. Otvorte si okno, vyjdite na balkón, terasu alebo sa choďte na pár minút poprechádzať. 
  5. Majte dostatok pohybu. Môžete začať cvičením ráno, no ešte lepšie je urobiť si prestávku na cvičenie počas dňa, keď máte pocit, že vaša produktivita je nízka. 
  6. Stanovte si koniec pracovnej doby, po ktorej nebudete viac riešiť telefonáty či e-maily. Snažte sa to naozaj dodržiavať.
  7. Mať svoje miesto na prácu je dôležité, no raz za čas to obmeňte. Pracujte z terasy, kaviarne alebo coworkingu. 
  8. Zostavte si ciele a plány na daný deň alebo týždeň, aby ste dopredu vedeli, čo vás čaká. 
  9. Prispôsobte svoju pracovnú dobu chvíľam, kedy ste najproduktívnejší. Niekomu to vyhovuje viac ráno, iným zase počas noci. 
  10. Nastavte si hranice – povedzte si, že počas určitého času nebudete sledovať svoj mobil alebo televíziu a sústreďte sa výlučne na prácu. 
  11. Hranice nastavte aj svojim blízkym či priateľom. Nenechajte sa ich správami rozptyľovať a odpíšte im až neskôr. 
  12. Naučte sa povedať nie. Neberte si viac práce, než dokážete zvládnuť, inak budete v strese z toho, že to nestihnete dokončiť. 
  13. Nezabúdajte na socializáciu. Po skončení pracovnej doby sa stretávajte s priateľmi, rodinou či kolegami, aby ste vyvážili čas strávený osamote. 
  14. Zúčastňujte sa networkingových stretnutí, kde môžete spoznať nových ľudí. Je to iný spôsob socializácie, ktorý pre vás môže byť veľkým prínosom. 
  15. Aj keď pracujete z domu, oblečte si niečo, v čom by ste išli do práce. Pyžamo alebo tepláky môžu znižovať vaše nasadenie. 
  16. Ak je to možné, pri remote práci cestujte. Spoznávanie nových miest vám dodá viac motivácie. 
  17. Odmeňujte sa, keď sa vám podarí dokončiť niečo veľké alebo náročné. 
  18. Vyhraďte si dostatok času na svoje koníčky a záľuby.
  19. Nezabúdajte na vzdelávanie, zdokonaľovanie a rozvíjanie svojich zručností a schopností. 
  20. Na konci týždňa prehodnoťte, čo vám fungovalo a čo nie. Následne upravte svoje metódy a spôsoby práce podľa potreby. 
Viac o téme: Home office Freelancer Remote Remote práca
  • Autor: © Zoznam/siposova
  • Zdroj: Foto: Getty

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy